|
Program na samostatné vzdelávanie [ obsah k aktuálnemu programu ] |
| Určenie programu: |
Základné školy, gymnázia, stredné školy, vysoké školy s prírodovedným zameraním (chémia, fyzika, biológia)
![]()
| Cieľ programu: |
Objasnenie pojmov súvisiacich so životným prostredím.
![]()
| Základné poznatky sprístupňované v programe: |
Životné prostredie, znečisťovanie životného prostredia, politika prístupu k životnému prostrediu, ochrana životného prostredia, odpady.
![]()
| Využiteľná forma programu: |
Objasňovanie a upevňovanie nových poznatkov formou dialógu študent-počítač
![]()
| Obsahová stránka: |
Program Ekológia a ekonómia pozostáva z piatich častí:
| 1. Vzduch - v tejto časti sa upevňujú a overujú základné poznatky týkajúce sa zloženia vzduchu, znečistenia vzduchu, katalyzátorov, emisií, ozónovej diery, kyslých dažďov. Komunikácia pozostáva z otázky, ktorú položí počítač, odpovede používateľa a komentára, ktorý podáva počítač k odpovedi spolu s doplňujúcimi informáciami. | |
| 2. Energia - v tejto
časti programu sa upevňujú a overujú
poznatky druhoch energií (napr. slnečnej, lektrickej, jadrovej,
...), o premenách energie na iné formy energie, o šetrení s
energiou. 3. Odpad - táto časť programu upevňuje a overuje poznatky o pôvode odpadov, spracovaní odpadov (napr. triedenie, kompostovanie, spaľovanie), recyklizácii, ... |
4. Voda
- táto kapitola sa zaoberá vysvetlením pojmov pitná voda, spotreba vody, čističky vôd, klasifikácia čistoty vody.Všetky kapitoly sú obohatené o množstvo obrázkov a grafov, ale na animácie je tento program chudobnejší. Počas priebehu programu sa za správne odpovede udeľujú body a pred ukončením programu dostane používateľ "Certifikát".
![]()
| Hodnotenie programu pomocou Systému EpaSoft: |
Z hodnotenia pomocou systému EpaSoft
vyplynulo, že program Ekológia a ekonómia je veľmi dobrý pre
samostatnú činnosť žiakov. Žiak môže postupovať vlastným tempom,
môže kedykoľvek program ukončiť. Program obsahuje nápovedu a lexikón
pojmov, s ktorými sa počas priebehu programu pracuje. Z hľadiska učiteľa
nie je možné program upravovať ani vstupovať do priebehu programu, a
takisto učiteľ nemôže dodatočne skontrolovať, čo žiak z danej
problematiky v programe vedel a čo nevedel. Nedoporučujem využitie celého
programu naraz, ale skôr po častiach (kapitolách), pretože program
obsahuje veľké množstvo informácií, čo je veľmi náročné na čas
i na sústredenie žiakov.
(Hodnotice tabuľky systému Epasoft)
![]()
| Poznámky: |
Tento výučbový program je v nemeckom jazyku. Nájde teda využitie v triedach s vyučovacím jazykom nemeckým a zároveň akceptuje požiadavku uplatnenia medzipredmetových vzťahov.
![]()
| Autor programu: |
Posledná aktualizácia: 21.08.2000